Топ тенденцията за 2010 година в отговор на финансовата криза е: креативност и свежи цветове! Това споделиха специалистите от Българската Марка Очила „KWIAT“. Въпреки затруднената икономическа ситуация, световните дизайнери са вложили много нови идеи и оптимизъм в колекциите си диоптрични рамки: розовото навлиза като цвят при дрехите и очилата, небесно синьото и лавандулата също ще бъдат хит следващата година. Пластиката е доминиращ материал, като актуални остават и комбинациите с метал. Кристалите и свежите орнаменти ще бъдат модерни и през 2010 година, но няма да са основен акцент. Любителите на нестандартната визия ще бъдат приятно изненадани от разнообразните рамки в бонбонени цветове, с които могат да изразят своята индивидуалност. Актуално за сезона ще бъде правилото: „Колкото по-ретро – толкова по-добре!“ „Роговите“ рамки стават все по-обемни, по-груби и в по-тъмни тоналности. За да почерпим фешън вдъхновение можем да се върнем назад към 70-те, 60-те, дори 30-те години на миналия век, вземайки за пример икони като Джеймс Дийн и Одри Хепбърн. Моделът „Уейфеър“, създаден през далечната 1952 г. и определян като едно от най-важните модни произведения на 20-ти век, отново ще се превърне в хитов моден акцент. През месец септември в Париж се проведе традиционното оптично изложение „Silmo“, което e едно от най-големите в света. Екип от специалисти на фирма „KWIAT“ също го посети, за да разбере повече подробности около ексклузивните новости при слънчевите очила и диоптричните рамки и стъкла. Хитовите тенденции за 2010 година, които бяха представени в Париж, са заложени в производството на най-новите модели очила на марката за следващата година.