* С официалната подкрепа на Главна дирекция „Охранителна полиция“ На пресконференция в БТА на 05.07.2011 г. беше обявен стартът на кампанията за безопасно шофиране с очила, чийто инициатор е българската марка очила „Квят“. Кампанията се реализира с официалната подкрепа на Главна дирекция „Охранителна полиция“ и има информационен характер. Участниците в пресконференцията: Д-р Ангел Енчев, проф. д-р Любомир Стойков, Павел Цветков, главен инспектор Стойчо Константинов, Ирина Жекова и Доц. Андрей Андреев. Участие в пресконференцията взеха:
- Павел Цветков – управител на българската марка очила „Квят“;
- Главен инспектор Стойчо Константинов – началник сектор в отдел „Пътна полиция“ при Главна дирекция „Охранителна полиция“;
- Доц. Андрей Андреев – шеф на очната клиника в Транспортна болница;
- Ирина Жекова – председател на Управителния съвет на Националната асоциация на българските оптометристи и оптици /НАБОО/;
- Д-р Ангел Енчев – лице на кампанията; поп певицата Кристина Димитрова е другото лице на кампанията.
- Проф. д-р Любомир Стойков – управител на Консултантска къща „От игла до конец“ и водещ на пресконференцията
Д-р Ангел Енчев – лице на кампанията
Кристина Димитрова – лице на кампанията
Всички участници в пресконференцията бяха единодушни за това, че лошата видимост е съществен проблем за всеки шофьор, а доброто зрение и/или правилно коригираното зрение е фактор от първостепенно значение за безопасното шофиране Целта на кампанията, както обясни Павел Цветков, е да допринесе за по-безопасното и отговорно поведение на пътя, като се постави акцент върху значението и важността на доброто зрение при шофьорите. „Искаме да обърнем внимание, че всеки човек, който сяда зад волана, трябва ежегодно да си прави профилактичен очен преглед. Убедени сме, че по-добрата осведоменост на обществото и грижата за зрението ще допринесат за драстичното намаляване на ПТП в България, респективно на смъртните случаи, пострадалите, както и ще се ограничат разходите за обществото.“ Главен инспектор Стойчо Константинов предостави подробни данни за пътните произшествия през последните пет месеца и наблегна на факта, че късното забелязване на пешеходците, поради недостатъци в зрението на водача е довело до множество тежки ПТП, като ½ от загиналите са при изкуствено осветление, сумрак и тъмнина. (подробни данни ще намерите във факт листа) Доц. Андрей Андреев обърна внимание на факта, че над 90% от реакциите на шофьорите се основават на тяхната визуална представа. Ирина Жекова отбеляза три важни характеристики, които могат да създадат комфорт за шофьорите, а именно – поляризация, филтър и оцветяване на стъклата. (допълнителна информация за тях, ще намерите във факт листа). Д-р Ангел Енчев едно от лицата на кампанията сподели, че това, което зависи от нас, не винаги го правим, а грижата за зрението е индивидуална отговорност на всеки човек. По време на пресконференцията бяха показани и очила от последната колекция на „Квят“, като Павел Цветков даде подробни разяснения при показването им. Дебелите дръжки, например, пречат на периферното зрение на шофьорите; слънчевите очила могат да бъдат с диоптър и при тях много подходящи са преливащите се стъкла. Периодът на кампанията за безопасно шофиране с очила обхваща месеците юли, август и септември – време на активни пътувания и натоварено движение по пътищата на България. Активността на кампанията ще е съсредоточена в интернет пространството и в директната комуникация с хората в оптическите магазини. Кампанията предвижда непредставително проучване по темата за шофирането с очила.