Затворете

Забравена парола?

Известни личности с децата си подкрепят кампанията на KWIAT за скрининг на детското зрение

На 24 септември в City Center Sofia известни личности със своите деца участваха в модно ревю на българската марка очила KWIAT („Квят“) в подкрепа на кампания за профилактика на детското зрение. По червената пътека минаха: Глория и Симона, София Борисова и Доротея, Аля Милушева и Ванеса, Ирен Онтева и Кристиан, Гeорги Енчев с Георги и Александър, Деси Цонева и Янчо, Ева Кикерезова и Ники, Румяна Маринова и Ванеса, Гергана Стоянова и Боян, Веселка Крачунова и Маги, Росица Рангелова и Йоанна, Йордана Димитрова и Себастиян, Паолина Петракиева и Божидара, Диана Митова с Теодор и Габриела, Пресияна Тимова и Александра, както и Петя Велкова със сестра си Ива Райкова, Дара Екимова, Виктория и Адриана Цветкови и др. Всички те показаха актуални модели слънчеви и диоптрични очила от колекциите KWIAT Comfort и KWIAT Junior. Енчев и синове Глория и Симона Йордана Димитрова и Себастиан Кампанията на KWIAT е насочена към популяризиране необходимостта от редовна профилактика на зрението и към реализирането на важната връзка между офталмолози, оптометристи и оптици. Целта е повече деца и младежи да бъдат прегледани от специалист, за да бъдат открити, лекувани и коригирани навреме очните заболявания. В рамките на кампанията безплатен очен скрининг на деца и младежи до 18 години ще се извършва в над 90 оптики и кабинети в цялата страна. Списък на всички градове и адресите на оптиките, можете да намерите на http://www.kwiat.bg/. Със старта на учебната година Министерство на образованието и науката разпространи информационни плакати в над 2 000 училища в страната с цел да бъдат насочени децата, заедно с родителите им да посетят оптиките, участващи в кампанията. Българска асоциация на частните училища също осигурява разпространение на информационни плакати във всички частни училища в България.Кампанията за профилактика на детското зрение се реализира с подкрепата на Министерство на образованието и науката в периода от 15 септември до 31 октомври 2014 г. Специален гост на събитието беше г-жа Тотка Иванова, държавен експерт в Министерство на образованието и науката. Вечерта откри проф. Любомир Стойков, като в официалната част преди ревюто г-н Павел Цветков, управител на KWIAT, даде информация за кампанията, а г-жа Мила Драгомирова, магистър по оптометрия и преподавател в СУ „Св. Климент Охридски“ акцентира върху това, че в грижата за очното здраве е необходимо добро сътрудничество между офталмолози (диагностицират и лекуват очните болести), оптометристи (знаят най-много за окото като оптична система) и оптици (помагат за правилния избора на очила). Относно същността на скрининга, професорите по оптометрия и практикуващи детски оптометристи Мареиа Пачеко и Елън Сварвърууд казват: „Скринингът не е преглед. Целта на скрининга е да бъдат идентифицирани децата, които имат някакъв проблем със зрението и те навреме да бъдат насочени за преглед при офталмолог.“ Често децата много успешно прикриват различни зрителни дефицити (те самите не знаят, че не виждат добре) и в училищна възраст тези състояния биват тълкувани нерядко погрешно като недостиг на внимание, свръхактивност, неспособност за учене и др. Доброто зрение е изключително важно за правилното развитие на всяко дете! Задължително е веднъж годишно да се прави очен скрининг или преглед при офталмолог. Освен корекция на зрението, ако е необходима, очният специалист може да открие редица заболявания. Тяхното установяване навреме, би могло да спаси зрението и здравето на много деца в България. Първият очен преглед за всяко дете трябва да бъде направен преди то да навърши една година. Следващият преглед при офталмолог е между 3 и 5 годинки, но не бива да се отлага за ръгването в първи клас! Паолина Петракиева и Божидара Петя Велкова и Ива Диана Митова и Габриела Ако се установи, че детето има някакъв зрителен проблем, следващата важна стъпка е изборът на очила. В тази връзка г-н Павел Цветков, като специалист в оптичния бранш, дава следните полезни съвети: „Детските очила трябва да са анатомични и леки, да прилягат плътно по извивката на носа, а рамките да са изработени от антиалергични и антибактериални материали. Освен това, както диоптричните, така и слънчевите очила за деца трябва да бъдат по-издръжливи и по-безопасни от тези за възрастните. Децата виждат различно от големите, затова особено за по-малките от тях е добре очилата да са кръгли и с по-големи стъкла, за да не се намалява полето им на виждане. Предвид бързото израстване на децата, е важно също да се знае, че един чифт детски очила може да се носи средно до 2 години. При изработката на детските очила специалистите от KWIAT взимат предвид много фактори: големина и форма на детското лице, нос, вежди, скули, нивото и отдалечеността на ушите, както и разстоянията между тях, дори различните видове цвят на кожата и косата. В зависимост от годините се разработват модели от 0 до 3, от 4 до 7, от 8 до 12 и над 13 години.

Използваме „бисквитки“, за да персонализираме съдържанието и рекламите, да предоставяме функции на социалните медии и да анализираме трафика си. Също така споделяме информация за използването на нашия сайт с нашите партньори в социалните медии, рекламата и анализа. Виж още
Настройки на бисквитките
Приемам
Политика за поверителност и бисквитки
Поверителност и бисквитки
Име на бисквитка Активни
"КВЯТ“ ООД, операторът на сайта за онлайн търговия www.kwiat.bg (от тук нататък наричан „Операторът на сайта") предоставя на Потребителите на сайта правото да решат дали отнасящата се до тях информация да бъде предоставяна или не. Операторът на сайта уведомява, че не се събира автоматично никаква информация, с изключение на съдържащата се във файловете „бисквитки“. Файловете „бисквитки“ (или само „бисквитки“) са информационно-технологични данни, съхранявани в устройството на Потребителя на сайта и са предназначени за ползване на интернет страниците на сайтовете. Бисквитките обикновено съдържат името на интернет страницата, от която идват периодът на съхранение и уникален номер. Бисквитките се използват от Оператора на сайта за следните цели:
  1. Идентификация на влязъл в системата Потребител на сайта с цел показване на информация, адаптирана към интересите на Потребителя.
  2. Поддържане на механизмите, предназначени да предотвратяват злоупотреба със сайтовете, включително изтичане на информация.
  3. Статистически изследвания.
  4. Поддържане на сесията на Потребителя на сайта (след влизане в системата), благодарение на което не се налага Потребителят да вкарва своето потребителско име и парола във всяка подстраница на сайтовете.
  5. Предоставяне на рекламно съдържание на Потребителите, по-добре адаптирано към техните интереси.
  6. Изследване на предпочитанията на Потребителите – получаване на информация за езиковите и комуникационните предпочитания.
В повечето случаи програмата, използвана за браузване в интернет страници (интернет браузър), позволява съхраняване на „бисквитки" в устройството на Потребителя по подразбиране. Потребителите на сайта могат да променят настройките за "бисквитките" по всяко време чрез промяна на настройките на браузъра. Подробна информация за това дали и как се обработват "бисквитките" е налична в настройките на програмата (интернет браузъра). Операторът на сайта уведомява Потребителите, че изключването на опцията на браузъра за приемане на "бисквитки" може да затрудни ползването на сайта, а в краен случай дори да го направи невъзможно. Операторът на сайта уведомява, че "бисквитките" в устройството на Потребителя може да бъдат използвани от рекламодатели и партньори, които си сътрудничат с Оператора на сайта.
Запази настройките
Настройки на бисквитките
Щракнете отвън, за да скриете лентата за сравнение
Сравни
Top