MEN’S FASHION CLUSTER („МЕНС ФЕШЪН КЛЪСТЕР”) организира международна конференция с фокус върху развитието на европейския моден бизнес и свързаните с него тенденции и перспективи.. Тя се проведе на 26 май в хотел „Шератон”. По време на конференцията бяха засегнати въпроси и проблеми, свързани с модната индустрия и дизайн на национално и европейско равнище. В конференцията участваха гости и професионалисти от Франция, Белгия, Испания, Германия и Люксембург – убедителни представители на академичните, бизнес и дизайнерските среди в модата.
Специални гости на международната конференция бяха студенти от Мод’Арт Интернационал – Париж. В рамките на своето посещение в България те бяха на гости на българската марка очила KWIAT. Екипа на KWIAT представи пред студентите своят бизнес модел и ги запозна с процеса по изграждането на бранда. Дъгогодишният процес на играждане на успешен бранд, трудностите свързани с него и факта, че именно в България, която е непозната на световната оптическа бизнес карта се е родила една успешна марка за очила се оказаха изключително интересни за младите модни специалисти.
Специален гост на конференцията беше г-н Патрис дьо Плас – президент на артистичния и педагогически комитет на Института по моден дизайн и моден мениджмънт Мод’Арт Интернационал (Mod’Art International) – Париж, който е работил дълги години за „Кристиан Диор” и LVMH и е съветник по външната търговия на Франция. Темата, по която той говори на конференцията беше „Парадоксът на лукса”. Г-н дьо Плас набеляза факторите на промяна в модния бизнес в съвременния свят: новите начини на общуване и интензивната незабавна комуникация, неограничените възможности да се пътува; новото поколение на 20-30 годишните, които искат да са уникални и категорично различни от предходното поколение; бързата мода с перфектна логистична система; новите големи пазари с огромен потенциал (Китай, Русия, Индия, Бразилия), които до преди 10-15 години не бяха на картата на големите модни марки; новите възможности за талантливите млади дизайнери от различни точки на света да бъдат забелязани и да се наложат. Г-н Патрис дьо Плас завърши изказването си с убеждението, че живеем във фантастичен свят на промени, в който е невъзможно да се запази концентрацията на модната индустрия и появата на нови модни столици на картата на модния бизнес е неизбежна.