За шеста година хиляди деца минаха очни скрининги

Кампанията на българската компания KWIAT показа, че над 30% от подрастващите се нуждаят от очен лекар

София, 15 януари 2019 г.

Българският производител и търговец на слънчеви очила и диоптрични рамки KWIAT за шеста поредна година проведе своята Националната кампания за профилактика на детското зрение в рамките на месеците септември и октомври. В сътрудничество с Министерство на образованието и науката, Министерство на младежта и спорта, Български съюз на оптометристите и в партньорство с над 150 оптики и здравни центрове в България, KWIAT осигури на хиляди български деца безплатен очен скрининг.

„Много съм щастлив, че за шеста поредна година, заедно с нашите партньори, осигурихме безплатни офталмологични скрининги на хиляди български деца. Според експертите проблемите със зрението, дори и при най-малките симптоми, трябва да бъдат коригирани незабавно, за да не се влошава състоянието и за да не се лишава човек от правилното функциониране. Затова е много важно, особено за подрастващите, да има подобни профилактични скрининги, които навреме да диагностицират евентуалните проблеми, с които специалистите да се справят“, сподели управителят на KWIAT Павел Цветков.

Тази година акцентът на кампанията бе върху естественото любопитство на децата, което подпомага тяхното учене.

„Заедно с нашите партньори от детски център Музейко и световния лидер в диоптричните стъкла фирма Essilor, организирахме събитието „Любимата ми игра“ – творческо ателие, което се позиционира много естествено в цялата концепция и цел на Кампанията за профилактика на детското зрение. На 29 септември 2018 г. над 350 деца дойдоха в Музейко и бяха „предизвикани“ да покажат таланта си като нарисуват своята представа за света. Нашето желание беше и да откъснем поне за малко децата от електронните устройства, в които те са, за съжаление, повече отколкото трябва.“, допълни Павел Цветков.

Освен да рисуват, всички деца в Музейко минаха и през профилактичен преглед, който показа тревожни резултати. Между 30% и 35% от 350-те деца имаха проблем, който изисква обстоен очен преглед, допълниха от компанията.

Най-добрите 5 рисунки, които децата оставиха като свое посвещение по време на събитието „Любимата ми игра“, пък вече красят София, тъй като от първите дни на януари 2019 г. са качени на ситилайтове на спирките из столицата.

„Творческото ателие „Любимата ми игра“ се позиционира много естествено в цялата концепция и цел на кампанията за профилактика на детското зрение. Това, което децата ни завещаха през тези два месеца, докато траеше цялата кампания, е вдъхновяващото послание „Мечтай“. Затова решихме, че е подходящо да сложим най-добрите рисунки на тези малки мечтатели на видни места из София, за да ни напомнят, че профилактичните прегледи са важни, за да можем всички да продължаваме да мечтаем“, обобщиха от KWIAT.