За осма поредна година KWIAT проведе националната кампания за профилактика на детското зрение. И през 2020 година безплатен очен скрининг на деца от 6 до 18 години се проведе от началото на септември до края на октомври месец.
Достигнахме до всички 28 областни града със съдействието на министерството на образованието и науката и министерството на здравеопазването. Благодарение на тях и на всички оптики и здравни заведения, които се включиха в благотворителната инициатива, се направиха много скрининги на деца и младежи в цялата страна. Някои от децата идваха за първа година на скрининг, но имаше и такива, които се възползваха за пореден път. От това може да се направи извод, че призивът на KWIAT за профилактика на детското зрение поне веднъж в годината даде своя резултат.
Министерството на младежта и спорта пък ни покани на Европейската седмица на спорта. Там в продължение на 2 дена специалистите на KWIAT направиха скрининг на над 150 гости, участници и спортисти. В събитието се включиха Деси Банова-Плевнелиева и дъщеря ѝ Йоана, които са и лица на тазгодишната кампания. Подкрепа получихме още от Йордан Йовчев, VenZy и Ева Кикерезова.
Децата от “Нови звезди” направиха тези два дена по-цветни. Те дойдоха не само заради скрининга на очите, а и за да си направят снимки с любимите слънчеви очила и диоптрични рамки KWIAT. Моментите бяха заснети от професионалиста на Хайлайф – Пламен Колев.
Essilor също ни подкрепиха за поредна година. Както винаги те ни съдействаха с авторефрактометър, който ни помогна да направим скрининг на повече деца и младежи.
Очен скрининг трябва да се прави всяка година, особено на деца във възраст 6-18 години. Те са постоянно пред компютър, телефон или таблет без да помислят за това, че гледат от доста близко или за това, че нямат диоптрични рамки, които да предпазват от вредната за очите синя светлина. Особено сега, когато повечето учат онлайн, и техните очи са в пъти по-натоварени от обикновено трябва да правят по-често почивки. Затова препоръчваме формулата 20/20/20 – на всеки 20 минути пред екран се става и се гледа 20 секунди на разстояние 20 метра, за да могат очите да отпочинат. Разбира се, това важи за всеки човек и, ако все още някой не си е направил профилактика, не е късно да отиде, за да е сигурен в здравето на очите си.
Повече за това можете да научите от гостуването на KWIAT в предаването “100% будни” по БНТ 1, които също се включиха в националната кампания и подкрепиха благородната инициатива.