Българските потребители от година на година все повече се влияят от модните тенденции при слънчевите очила. Тази година са модерни големите слънчеви очила, които имат дебела дръжка. Актуални са и пластмасови очила, които са с прозрачни оттенъци. Като контраст на големите очила, започват да стават модерни много малките и тесни очила, които бяха хит 90-те години. Малките очила са по-скоро аксесоар, защото не могат да закрият добре очите и не са много подходящи за защитата им. Очила, закупени от оптика, на каквато и цена да са, имат 100% гаранция, че са качествени и имат UV защита. Под 70 лева е трудно да се намерят очила с хубава защита без значение от марката. Това разказа Павел Цветков, собственик на KWIAT, в предаването „В развитие” с водещ Вероника Денизова.
Достъпът до суровини и материали за производството на очила вече се нормализира. Материалите обаче доста поскъпнаха, както и транспортът. Това е тенденция, която за съжаление, не спира дотук и са възможни още увеличения. Цената на крайния продукт се вдигна с около 15%, това не е драстично увеличение, както при други продукти, които поскъпнаха двойно, сподели събеседникът.
„В световен мащаб има около 10-15% спад на покупателната способност за слънчеви очила”.
Производството на слънчеви очила – от идейния етап до крайното производство, трае между 6 и 8 месеца. Около два месеца е периодът, в който измисляме дизайна на очилата. Трябва да предвидим какви ще са тенденциите за следващата година, колко очила ще се купуват, кой ще ги купува. Следва закупуването на материалите за всеки един модел очила, сглобяването им и доставката. Сглобяваме очилата си в Азия, в района на Хонконг, като работим със седем фабрики.
„От 7 години цялата пластмаса, която използваме, се произвежда от памук и съответно всичките ни очила са биоразградими”.
Все повече от клиентите, специално по-младите, предпочитат продукти, които са щадящи към природата, изтъкна Цветков.
Продаваме основно в държавите от Източна Европа, където имаме свои дистрибутори. В Западна Европа имаме няколко малки клиенти.
„В Западна Европа е много трудно да пробием, защото сме марка от Източна Европа”, посочи събеседникът и разказа случай, когато на изложение в Париж френска компания много харесва българските очила, прави много добра поръчка, но когато им се изпраща проформа фактура за плащане с адрес София, България, те заявяват, че не желаят да работят с държава като България и отказват поръчката.