Съвети за добро зрение

Очите се нуждаят от специални грижи, за да са във форма.

Всяка сутрин, веднага след като се събудим, нашите очи започват „да работят“. И докато тялото има малко време да влезе в ритъм с чаша кафе или лека гимнастика, то за очите няма време за загрявка. Затова трябва да се грижим добре за тях, за да ги поддържаме във форма.

Започнете деня свежи
Сънят дава на очите почивка, затова си починете добре и започнете деня с приятно чувство. Очите се нуждаят от кислород, за да изпълняват добре функциите си, така че им го подсигурете. Ето няколко прости упражнения, които можете да правите рано сутрин:

1. Загряване и разтягане на цялото тяло.

2. Допрете ръцете пред гръдния кош в йога поза.

3. Погледнете нагоре и надолу, затворете очите.

4. Отворете очите и погледнете наляво и надясно, затворете.

5. Отворете и погледнете горе в дясно и долу в ляво (по диагонал), затворете.

6. Отворете и погледнете наляво и направо.

7. Затворете очите си и поставете дланите на ръцете си върху клепачите за момент.

Повторете всяко упражнение пет пъти.

Хранете се здравословно
Очите са като малки професионални спортисти, така че за да работят добре, те се нуждаят от много енергия и достатъчно хранителни вещества. Една балансирана диета богата на пресни плодове и зеленчуци, ядки и млечни продукти, както и месо, птици и риба ще свърши чудесна работа. Например витамин А се съдържа в морковите, кайсиите и броколите.

Витамините С и Е ни предпазват от свободните радикали. Съдържат се най-много в цитрусовите плодове, кивито, чушките, растителните масла и ядките.

Ако искате да имате здрави очи:

1. Избягвайте никотина.

2. Не поемайте празни калории – съдържат се в бялото брашно и мазните храни.

3. Пийте 2-3 литра вода или неподсладен чай на ден. Това предотвратява сухотата в очите.

Както вие работите по цял ден, така и вашите очи се трудят неуморно. Осигурете им почивка. Това е най-добрият начин да ги запазите дълго време във форма. Ако работите дълго време на компютър, през определен интервал от време откъсвайте поглед от монитора и се вглеждайте в далечна точка.

Йога за очите е също начин за кратка отмора на зрението

1. Седнете и затворете очи.

2. Потрийте ръцете си една в друга, за да се стоплят и сложете дланите върху клепачите.

3. Когато дланите започнат да се охлаждат можете да свалите ръцете и да отворите очи.

Повторете три пъти.